Assurer la rédaction et la diffusion exacte de certificats d’assurance, factures, entrées de données, correspondances, notes de service, propositions et autre documentation dans les délais prescrits;
Supporter les courtiers dans la gestion des recevables de leurs clients;
Collaborer avec la comptabilité et les assureurs pour résoudre les écarts comptables et tout problème connexe;
Organisation et préparation de modes de paiements divers incluant contrats de financement aux clients;
Préparer des présentations PowerPoint et Word en assurant la qualité et le respect des délais prescrits;
Respecter les politiques et procédures BFL;
Offrir un service de support pour les équipes de courtages quant aux procédures préparatoires aux renouvellements;
Participer, sur demande, à l’émission et à la préparation d’appels d’offres et toute autre mise en places de nouvelles affaires ou projets spéciaux;
Effectuer toute autre tâche connexe à la demande de son supérieur immédiat.
Exigences:
Diplôme d’études collégiales (DEC) en techniques de bureau/administratives OU Diplôme d’études professionnelles (DEP) avec expérience minimale de 1 an;
Au moins 2 ans d’expérience en courtage d’assurances;
Permis de courtier d’assurance délivré par l’AMF;
Bonne connaissance de la suite Microsoft Office (Word, Excel et PowerPoint);
Gestion efficace du temps, des priorités et des échéanciers;
Minutie, souci du détail et capacité de produire des résultats de haute qualité;
Excellent sens de l’organisation et bonne gestion du stress;
Fiabilité et capacité de susciter la confiance et le respect de collègues;
Professionnalisme, discrétion et orienté service à la clientèle;
Aisance avec l’apprentissage de nouvelles plateformes informatiques;
Proactif et innovateur dans la résolution de problèmes et l’efficacité organisationnelle;
Habileté marquée pour la communication verbale et écrite;
Enthousiaste et à la recherche de nouveaux défis au quotidien;
Capacité de travailler de façon autonome, en équipe et en collaboration;
Bilingue (français et anglais);
Connaissance du logiciel EPIC, un atout;
Connaissances comptables de base, un atout.
Nos avantages:
Vous travaillerez dans une firme innovante et reconnue dans le domaine du courtage et de l’assurance;
Un salaire compétitif et des avantages collectifs dès votre première journée parmi nous incluant des soins médicaux et dentaires en plus d’un RÉER;
Une entreprise qui encourage et finance l’éducation continue.
-----
Function:
Ensure the drafting and accurate distribution of insurance certificates, invoices, data entries, correspondence, memos, proposals and other documentation within the prescribed deadlines;
Support brokers in the management of receivables from their clients;
Collaborate with accounting and insurers to resolve accounting discrepancies and any related issues;
Organization and preparation of various payment methods including financing contracts to customers;
Prepare PowerPoint and Word presentations, ensuring quality and meeting deadlines;
Respect BFL policies and procedures;
Offers a support service for brokerage teams with regard to the procedures leading up to renewal;
Participate, when requested, in the issuance and preparation of calls for tenders and any other setting up of new business or special projects;
Perform any other related task at the request of his immediate superior.
Requirements:
Diploma of collegial studies (DEC) in office systems technology or Administration OR Diploma of Professional Studies (DEP) with a minimum experience of 1 year;
At least 2 years of experience in insurance brokerage;
Insurance broker's license issued by the AMF;
Good knowledge of the Microsoft Office Suite (Word, Excel and PowerPoint);
Effective management of time, priorities and deadlines;
Thoroughness, attention to detail and the ability to produce high quality results;
Excellent sense of organization and good stress management;
Reliability and ability to gain the trust and respect of colleagues;
Professionalism, discretion, and customer service oriented;
Comfortable with learning new computer platforms;
Proactive and innovative in problem solving and organizational efficiency;
Strong verbal and written communication skills;
Enthusiastic and looking for new challenges on a daily basis;
Ability to work independently, in a team and collaboratively;
Bilingual (French and English);
Knowledge of EPIC software, an asset;
Basic accounting knowledge an asset;
Basic knowledge in the field of insurance, an asset.
Our Benefits:
You will work in an innovative firm recognized in the brokerage and insurance industry;
A competitive salary with group benefits from day one, including health and dental care as well as an RRSP;
A company that encourages and finances continuous education.
Since you are applying from outside Canada, you application will be moderated by our team. You will receive an email once it's been approved.
There was an error, please try again.
You must be legally entitled to work in Canada in order for your application to be considered.
I am legally entitled to work in Canada
Application from outside Canada
Finding an employer that will assist you in your work permit without knowing you is utopic.. Employers simply do not consider non-resident applications. We strongly recommend that you immigrate to Canada before you start looking for employment.